Конфлікт цінностей
12/03/2017
Надія є!
19/03/2017

Думки про богослов’я в церкві: Частина II

 

Автор публікації:

Др. Рассел Вудбрідж, академічний декан УБТС, пастор.

 

 

Чому думки про богословську класифікацію є корисними для нас?

Для повторення, доктрини першого рівня мають надважливе значення для віри. Вони абсолютно необхідні для Євангелія і спасіння. Доктрини про Трійцю, Одкровення, Христа і спасіння, безумовно, належать до цього рівня. Вчення другого рівня схильні розділяти деномінації, але не вимагаються для прийняття Євангелія. Можливо, хрещення і місцеву структуру церкви можна віднести до цього рівня. На третьому рівні є доктрини або вчення, де можуть бути відмінності думок в межах помісної церкви. Стилі музики, час Христового повернення, вибір розваг, а також головні убори можуть належати до цього рівня.

Я завжди шукаю інструменти або моделі, які допоможуть мені як пастору розвинути свою проникливість і мудрість. Богословська класифікація є інструментом, який допоможе нам промовляти з мудрістю і зберегти єдність. Ось кілька способів, якими ця модель може допомогти нам:

  1. Ми зможемо визначити і виявити справжню єресь, а також навчити цього нашу спільноту.

Що таке єресь? Єресь не є просто доктринальною помилкою, особливо коли людина захищає свою точку зору з Писання. Якщо це є визначенням єресі, то ми всі несемо вину в якійсь мірі (Дії 18:26)! Ви коли-небудь змінювали свою думку щодо певного питання чи біблійного уривку? Елікот правильно визначає єресь як постійну підтримку помилки у основних доктринах християнства у вигляді кращого пояснення в поєднанні з агресивною атакою на загальноприйняту віру церкви.

Оскільки Писання застерігає нас від прийняття неправдивого розуміння Євангелія (Галатів 1: 9) і вчення лжевчителів (2 Петра 2: 1), ми повинні визначити ті доктрини, які мають важливе значення для розуміння Євангелія на першому рівні, щоб захистити правду і відкинути єресь. Нам не тільки потрібно їх визначити, але також навчати цих доктрин в наших церквах. Коли я був пастором, то використовував основні доктрини першого рівня, щоб допомогти людям нашої церкви визначити неправдиве трактування Євангелія чи єресі.

До прикладу, ми віримо, що Боже Слово є Його написаним одкровенням людству і було натхнене Самим Богом через Святого Духа, є безпомилковим в cвоєму першопочатковому написанні, а також є достатнім і авторитетним. Звичайно, що можна набагато більше сказати про Слово Боже, але навіть це коротке твердження допоможе людям зауважити помилкове вчення. Яким чином? Це проста математика. Чи вчитель додає до Слова Божого? Чи вчитель стверджує, що отримує особисті одкровення від Бога? Чи вчитель віднімає від Слова Божого? Чи вчитель уникає частин Слова Божого, які не підтримують його вчення?

Такий же підхід відноситься і до Ісуса. Чи вчитель віднімає божественність або людську подобу від Ісуса або розділяє Ісуса на дві особи? Чи є Ісус повністю рівним Богові і насправді Богом? Щодо спасіння то помилкове вчення майже завжди додає добрі діла до процесу спасіння, що прямо протирічить Слову Божому (Ефесян 2: 8-10; Тита 3: 5).

В такому випадку Євангеліє, основна ідея Писання, поставлене на карту, тому ми не повинні вважати, що всі знають доктрини віри першого рівня. Біблійне вчення про Трійцю не є вибором, а має основне значення для християнської віри. Людська подоба і божественність Христа не є вибірковою доктриною для віри. Спасіння по вірі через благодать є єдиним шляхом до Бога. Чи варто дивуватися тому, що секти та єретики заперечують ці фундаментальні істини насамперед?