Думки про богослов’я в церкві: Частина IІІ
20/03/2017
Горнятко кави
25/03/2017

Думки про богослов’я в церкві: Частина IV

 

Автор публікації:

Др. Рассел Вудбрідж, академічний декан УБТС, пастор.

 

 

 Ми обговорили перші два способи, якими ця модель може допомогти нам:
  1. Ми зможемо визначити і виявити справжню єресь і також навчити цього нашу спільноту.
  1. Ми зможемо допомогти нашій спільноті підтримувати єдність в церкві через цю модель.

Третій і останній пункт:

  1. Ми зможемо відноситися з мудрістю і милістю до тих, чиї думки відрізняються від наших.

Богословська класифікація може допомогти нам у відношенні до тих, хто не належить до нашої церкви чи конфесії. Згода у доктринах першого рівня дозволяє нам приймати тих, хто погоджується з нами щодо цих доктрин як справжніх братів і сестер у Христі. Ми можемо і повинні бути друзями! В залежності від рівня погоджуваності щодо доктрин другого рівня, ви можете або не можете організовувати разом нову церкву. Баптисту буде доволі важко організувати нову церкву разом з пресвітеріанином через розбіжності у питаннях хрещення і церковної структури. П’ятдесятнику, мабуть, буде важко організувати нову церкву разом з баптистом через безліч причин. Чи можемо ми разом співпрацювати в етичних питаннях і стояти в єдності заради Євангелія на площі? Звичайно, але є причина тому, чому існують різні конфесії. У нас є розбіжності з приводу вчення другого рівня.

Ми матимемо розбіжності з приводу особостих переваг, думок і доктрин, але, як нам справитися з ними в помісній церкві? Хоча Павло говорить про дещо іншу ситуацію в Посланні до Римлян 14 і 15, він розповідає церкві про те, як справлятися з відмінностями між християнами щодо питань споживання м’яса й алкоголю. Зріліші християни в своїй вірі або колишні погани не матимуть жодних проблем з м’ясом, але люди єврейського походження, менш зрілі у своїй вірі, матимуть неабиякі проблеми зі споживанням м’яса.

Що говорить Павло? Сваріться, сперечайтеся і розділяйте церкву? Зовсім ні, натомість він говорить про те, щоб приймати тих зі слабшою вірою і не сваритися (Римлян 14: 1). Ми не повинні судити один одного в таких питаннях, тому що колись Бог судитиме нас і ми повинні будемо прозвітувати перед Ним (Римлян 14:12). Павло наказує, що церква і віруючі не повинні розділятися у питаннях їжі та питва і зазначає, що ця розбіжність не є надто важливою для Божого Царства. Натомість ми повинні збудовувати один одного (Римлян 14: 16-21). В кінці Павлових вказівок про те, як впоратися з цією ситуацією, він закликає до єдності та прийняття. Павло пише: “А Бог терпеливости й потіхи нехай дасть вам бути однодумними між собою за Христом Ісусом, щоб ви однодушно, одними устами славили Бога й Отця Господа нашого Ісуса Христа. Приймайте тому один одного, як і Христос прийняв нас до Божої слави.” (Римлян 15: 5-7). Чи є це вчення важливим? Безумовно, але не всі вчення є рівними за значенням. Чи біблійна єдність є узгодженням кожної деталі кожної доктрини, особливо тих, що є на третьому рівні в піраміді? Чи біблійне єдність – це бути покірним, терплячим, доступним, говорити правду з любов’ю і збудовувати один одного?

Висновок

Богословська класифікація—це інструмент, який може допомогти нам оцінити, які доктрини є найважливішими в житті церкви. Можуть бути розбіжності про те, які доктрини належать до першого, другого чи третього рівня, але цей процес таки корисний. Якщо у вас виникла дискусія з питань есхатології і ви помістили цю доктрину на другий рівень, а ваш співрозмовник – на третій, тоді ви можете краще зрозуміти один одного. В іншому випадку, якщо ви помістили ваш погляд про вчення обрання на перший рівень, а ваш співрозмовник – на третій, ви розумієте, чому існує потенціал для серйозного конфлікту.

На яких рівнях в піраміді ваша церква розміщує різні доктрини? Які суперечки є найпоширенішими у вашій церкві та куди вони належать у піраміді? Чи зосереджуєте ви увагу на основних доктринах чи на другорядних, і чи розвиваєте репутацію церкви, яка швидко відлучає своїх членів через розбіжності з приводу вчення з третього рівня? Богословська класифікація не є ідеальним інструментом, але вона змушує нас ретельно подумати, зосередити увагу на євангельських доктринах і зберегти єдність в церкві у послуху Писанню.