Записки з Непалу. Частина 2.
25/04/2017
Програма розвитку молодих лідерів
27/04/2017

Сучасна євангельська церква і проблема абортів

 

Автор статті

Олег Борис, пастор церкви, викладач гомілетики УБТС, асистент керівника факультету Організації і розвитку церковного служіння.

 

Аборти – одна з найважливіших проблем християнської етики. Вона включає в себе медичні, юридичні, моральні, соціальні та особистісні аспекти. Богослів’я також не оминає цього питання, оскільки воно тісно пов’язане з доктринами про Бога і людину. У цій статті ви знайдете шість пунктів, якою має бути позиція церкви щодо аборту.

Намагаючись виправдати ганебну практику абортів її прихильники наголошують на праві жінки розпоряджатися своїм тілом, ставлять під сумнів особистісний статус ембріона, борються проти прийняття державних законів, які б забороняли робити аборти, пропагують етику якості життя, відводячи увагу від його цінності.

Керуючись Словом Божим, євангельські християни притримуються думки:
Один Бог може дати людині життя, оскільки має його в Самому Собі. (Ів.5:26)
Життя людини починається з моменту зачаття, а не народженя. (Іс. 44:2)
Ніхто з людей не має права вирішувати кому зберегти життя, а хто повинен померти – це прерогатива Бога. (Дії 17:26)
Аборт на будь-якій стадії розвитку ембріона розглядається як припинення людського життя, тому трактується як вбивство, яке заборонене Богом. (Вих. 20:13)

Маючи правильне розуміння біблійних цінностей сучасна євангельська церква не може залишатися осторонь проблеми абортів. Вона повинна мати чітку позицію і втілювати її на практиці. Аналізуючи думки християнських авторів, які досліджували реакцію церкви на це цьому питання в історичному розвитку, можна зробити такі висновки, вміщаючи їх у шість пунктів:

Євангельська церква повинна покаятися в тому, що до тепер приділяла дуже мало уваги цій темі. Уолтер Елвелл повідомляє, що до недавнього часу фундаменталісти тлумачили доктрину відділення церкви від світу так, що відмовлялися брати участь в обговоренні соціальних і політичних питань. З їхньої точки зору “світ” настільки злий і порочний, що його неможливо змінити. Надія покладається лише на пришестя Христа, Страшний суд і на створення нового неба і нової землі»[1].

Євангельська церква сьогодення повинна мати чітку позицію щодо питання абортів. Джон Стотт стверджує: «Ми повинні не тільки не вагатися у протистоянні практиці абортів, але і спонукати батьків до народження кожної дитини.»[2]

Сучасна євангельська церква повинна жити згідно Євангелії. Річард Хейз з цього приводу висловив наступну думку: «Почнемо з того, що ми не можемо домогтися морального консенсусу у постхристиянській культурі. Потрібно усвідомити марність будь-яких спроб нав’язати державі християнське вчення про аборти. Наш опір абортам набуває сенсу лише в світлі Євангелії Ісуса Христа: ми займаємо по відношенню до нашої культури таке ж положення, як рання Церква по відношенні до культури Римської імперії. Тим самим першочерговим завданням християнської громади у цій сфері стає формування живого свідоцтва, яке показало б світу Євангеліє в дії»[3].

Сучасна церква повинна бути готова потурбуватися про дітей і жінок, житя яких пов`язане з проблемою аборту. Автор підручника «Етика Нового Заповіту» вважає, що:«У буквальному сенсі громада не може пройти через вагітність і пологи, але вона може, якщо знадобиться, взяти на себе тягар турботи про дитину з моменту її народження. Ось що означає «Приймайте тому один одного, як і Христос прийняв нас до Божої слави» (Рим 15: 7). Таке самовіддане прийняття поширюється не тільки на дитину, але і на матір – не можна залишати її, щоб вона на самоті приймала «критичне рішення» і його наслідки. Громада повинна прийняти жінку, розділити з нею тягар і таким чином виконати закон Христів (Гал 6: 1-2). Якщо б так було в житті, християни майже припинили б робити аборти. А якщо моя пропозиція здається непрактичною, то лише тому, що Церква дуже далеко відійшла від закладених Новим Заповітом першооснов»[4].

Сучасна церква має займатися просвітницькою діяльністю, пояснюючи не лише неприпустимість аборту, але й можливі альтернативи. За словами Роджера Крука, існує ряд прийнятних альтернатив для вагітної незаміжньої молодої жінки. Перша – шлюб. Очевидно, що люди не повинні одружуватися тільки тому, що жінка вагітна. Але якщо молода пара планувала шлюб, але відкладала його здійснення через якісь обставини, можна змінити плани і одружитися раніше, ніж планувалося. Другий варіант – виносити дитину, народити і ростити її самій. Третя альтернатива – народити дитину і залишити її для усиновлення. Хоча, зазвичай, для жінки важко розлучитися зі своїм новонародженим немовлям, та, все ж, це – вихід для багатьох людей»[5].

Євангельська церква повинна підтримувати позитивні освітні та соціальні кампанії проти абортів. Джон Стотт переконує: «Християни не повинні боятися вчити повсюдно і постійно Біблійного розуміння гуманності, цінності та дійсної святості людського життя».[6]

Таким чином, стоячи перед лицем такої сейозної проблеми, як аборти, сучасна євангельська церква покликана проповідувати світові про неприпустимість такої практики, використовуючи різні методи. Справжні послідовники Ісуса Христа покликані показати світу владу Євангелії, яка проявляється у активній готовності служити людям, які планують, або вже зробили аборт, у прийнятті відповідальності за потребуючих, у піклуванні про жінок та дітей, які можуть стати жертвами пануючої системи цінностей.  Тільки громада, де прививалося таке самовіддане служіння, може авторитетно свідчити проти абортів перед державою.

[1] См. Теологический енцеклопедический словарь.  – С. 3.
[2] Стотт Дж. Новые проблемы срвременных христиан.  – С. 472.
[3] Хейз Р. Этика Нового Завета. – С. 617.
[4] Хейз Р. Этика Нового Завета. – С. 610.
[5] См. Крук Р. Основы христианской етики. – М.: Триада, 2004. – С. 117.
[6] Стотт Дж. Новые проблемы срвременных христиан.  – С. 473.