Суспільно орієнтоване навчання (service-learning) — це підхід, що допомагає поєднати навчання з практикою й служінням, коли студенти разом із громадою вирішують реальні потреби та зростають у відповідальності.
Цей підхід детально представила Юлія Вінтонів — докторка філософії з богослов’я (PhD in Theology). Вона поділилася ним під час навчання та тренінгу для керівників програм, викладачів, асистентів і менторів — тих, хто формує навчальне середовище та супроводжує студентів у процесі зростання й служіння.
Традиційно заклади вищої освіти зосереджувалися на двох основних місіях: наданні освітніх послуг (підготовці людського капіталу) та науково-дослідній діяльності (створенні нових знань).
Однак із середини 1990-х років університети дедалі активніше долучаються до вирішення суспільних проблем, усвідомлюючи свій соціальний та економічний вплив на місто, регіон і країну, в яких функціонують. Відтак більшість із них нині вибудовують свої стратегії вже навколо трьох місій.
Три складники СОН:
• Академічний — навчання через курс або практику, з чіткими результатами.
• Соціальний — проєкти для реальної користі громади.
• Співпраця з громадою — спільне планування, дія і рефлексія.